Saturday 26 June 2010

Morska Pielgrzymka Rybaków



byłam,byłam!!!!!
tylko moi przyjaciele wiedzą ile nerwów kosztowało mnie przygotowanie do tej wyprawy
1000 razy miałam jechać i 2000 razy nie jechać :) ale udało się
byłam

Odpust św. Piotra i Pawła w puckiej farze ma tradycje sięgające średniowiecza. Morska pielgrzymka na trwale wpisała się w odpustowy kalendarz. Jest to jeden z ważniejszych dni w roku dla każdego Kaszuby, a zwłaszcza rybaka. Rybackie jednostki z Kuźnicy, Władysławowa, Jastarni, Chałup, Juraty i Helu, mieszkańcy oraz turyści, którzy zjeżdżają z różnych stron kraju, mają możliwość uczestniczenia w jedynej w kraju morskiej pielgrzymce.
W nabożeństwie odprawionym na Zatoce Puckiej wzięło udział kilkanaście kutrów - pełnomorskich jednostek, ale także małych łodzi, które na co dzień używane są do połowów na wodach tutejszego akwenu. Towarzyszyły im także prywatne jachty oraz łodzie motorowe. Później dopłynęły również dwa wycieczkowce z Gdyni, wiozące m.in. Kaszubów z Pruszcza Gdańskiego.

LinkWithin